HET COMMUNICATIE CENTRUM ZET ZELFREGULERING IN DE SPOTLIGHTS MET LANCERING JEP-CAMPAGNE

Het Communicatie Centrum lanceert deze week een ambitieuze campagne met als hoofddoel de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) bekender te maken bij het grote publiek.

Jonge creatieve talenten, actief bij “Young Dogs”, ontwikkelden het concept van de campagne. Het team van Wouter Vochten & Jannes Deschacht werd geselecteerd uit maar liefst 19 voorstellen.

De campagne legt op een speelse manier een link met de naam “JEP”. Ze verwijst de consumenten door naar de website van de JEP, waar ze meer gedetailleerde informatie kunnen vinden.

Het doel van de campagne is niet alleen om consumenten eraan te herinneren dat ze bij de JEP klachten kunnen indienen over campagnes die ethische en/of wettelijke vragen oproepen.

De campagne wil ook het belang van ethiek in commerciële communicatie benadrukken, en a fortiori de cruciale rol van zelfregulering die in België wordt georganiseerd door het Communicatie Centrum via zijn controleorgaan, de JEP. Commerciële communicatie speelt een belangrijke economische en sociale rol in onze samenleving, maar dat kan alleen als ze betrouwbaar en verantwoord is.

Dankzij de steun van alle leden van het Communicatie Centrum zal de campagne de komende weken worden verspreid via verschillende kanalen, zoals televisie, radio, bioscoop, tijdschriften, kranten, online media, Digital Out-of-Home (DOOH), enz.

We zijn dankbaar voor de steun van al onze partners:
ACC – Ads&Data – AEA – BAM – Brightfish – Bruzz – Clear Channel – DPG Media – Guidooh – IPM Advertising – JCDecaux – La Presse.be – Lijncom – Mediafin/Trustmedia – Mediahuis – Motorrijder – RMB – Rossel – Roularta Media – TBWA/Make – Transfer – UBA – UMA & Havas Media – VAR – VIA – Vlaamse Nieuwsmedia – WE MEDIA

 

ander nieuws