VASTIAU GODEAU – 25/04/2007

Beschrijving van de reclame

Een folder (bijlage in dagblad) met als titel : “Prix canon !” toont op de voorpagina een dame in uitdagende kledij (minirok, diep uitgesneden wikkelbloes en laarzen) die in een meubelzaak waar verbouwingen aan de gang zijn met een drilboor de vloer aan het opbreken is. Onder deze afbeelding en op de andere pagina's worden de aangeboden producten afgebeeld met aanduiding van de prijs. Vermelding van adresgegevens, email , website. Tekst onderaan : “Notre showroom est momentanément en transformation. Pour cette raison, certains articles sont démarqués et liquidés. Dans notre shopping il y a aussi des articles à des « prix canon ! » Venez regarder à votre aise ».

Motivering van de klacht(en)

Conformiteit.

Jurybeslissing

De Jury is van oordeel dat het gebruik van een vrouw (met diep uitgesneden decolleté) teneinde de slogan “Prix canon” kracht bij te zetten, niet getuigt van goede smaak.

Daar dergelijke vorm van communicatie negatieve reacties kan uitlokken ten nadele van de reclame, heeft de Jury gemeend een advies van voorbehoud te moeten formuleren overeenkomstig art. 4 van haar reglement.

Adverteerder: VASTIAU GODEAU
Product/Dienst: Meubilair
Media: Dagblad
Initiatief: Jury
Categorie: Woning/meubilair
Type beslissing: Advies van voorbehoud
Datum afsluiting:  25/04/2007