Tekst advertentie: “Pearle heeft de mijlpaal van 1 miljoen klanten bereikt! En om dat te vieren profiteert u nu van een uitzonderlijk aanbod op 2 types van onze hoogstaande kwaliteitsglazen Pearle Sharp Vision:
De progressieve glazen van Pearle Sharp Vision zijn ideaal om te kijken in de verte, dichtbij en alles daar tussenin! Ze bestaan zowel in een klassieke als in een verdunde uitvoering.
De enkelvoudige glazen van Pearle Sharp Vision zijn altijd verdund. Hierdoor bieden ze niet alleen een perfect zicht, maar zijn ze ook esthetischer.
Alle Pearle Sharp glazen zijn ontspiegeld, verhard en van zeer goede kwaliteit.
Neem snel een kijkje op onze vernieuwde website www.pearle.be”.
Grote rode sterballon met als opschrift: “Nog slechts 7 dagen!”.
Rechts van deze tekst bevinden zich 2 uitknipbare kortingsbonnen:
-“Bon Pearle Opticiens, -200€ op een paar progressieve glazen*.
*Coupon geldig van 01/10/07 tot 30/11/07. geldig in alle Pearle winkels en enkel op glazen uit het Pearle Sharp Vision gamma. Niet cumuleerbaar met andere acties. Voor een winkel in uw buurt, surf naar www.pearle.be”.
-“Bon Pearle Opticiens, -100€ op een paar enkelvoudige glazen*.
*Coupon geldig van 01/10/07 tot 30/11/07. geldig in alle Pearle winkels en enkel op glazen uit het Pearle Sharp Vision gamma. Niet cumuleerbaar met andere acties. Voor een winkel in uw buurt, surf naar www.pearle.be”.
De adverteerder bevestigde dat de kortingsactie enkel geldig is op Pearle Sharp Vision glazen. Hij stelde dat dit ook werd toegelicht bij de keuze van de klager die opteerde voor een grijs kleurend glas premier 460 met een grotere diameter gezien zijn groter montuur en met als extra optie Cleanflex, waarop deze actie niet van toepassing is. Hij stelde dat hij begrip kon opbrengen voor de teleurstelling van de klager, reden waarom hij hem de helft van de voorziene korting heeft aangeboden als commerciële geste.
Aan de klager werd verzocht om te bevestigen dat hij effectief gekozen had voor andere glazen dan deze van het Pearle Sharp Vision gamma en zoniet om de aankoopfactuur als stavingstuk over te maken.
De klager stelde dat het allemaal wel naar de letter zal kloppen, maar dat de andere glazen hem door de verkoper aanbevolen werden.
Gelet op wat voorafgaat, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70