Texte annonce : “Pearle heeft de mijlpaal van 1 miljoen klanten bereikt! En om dat te vieren profiteert u nu van een uitzonderlijk aanbod op 2 types van onze hoogstaande kwaliteitsglazen Pearle Sharp Vision:
De progressieve glazen van Pearle Sharp Vision zijn ideaal om te kijken in de verte, dichtbij en alles daar tussenin! Ze bestaan zowel in een klassieke als in een verdunde uitvoering.
De enkelvoudige glazen van Pearle Sharp Vision zijn altijd verdund. Hierdoor bieden ze niet alleen een perfect zicht, maar zijn ze ook esthetischer.
Alle Pearle Sharp glazen zijn ontspiegeld, verhard en van zeer goede kwaliteit.
Neem snel een kijkje op onze vernieuwde website www.pearle.be”.
Un grand encart rouge avec comme inscription : “Nog slechts 7 dagen!”.
2 bons de réduction à découper se trouvent à droite de ce texte:
-“Bon Pearle Opticiens, -200€ op een paar progressieve glazen*.
*Coupon geldig van 01/10/07 tot 30/11/07. geldig in alle Pearle winkels en enkel op glazen uit het Pearle Sharp Vision gamma. Niet cumuleerbaar met andere acties. Voor een winkel in uw buurt, surf naar www.pearle.be”.
-“Bon Pearle Opticiens, -100€ op een paar enkelvoudige glazen*.
*Coupon geldig van 01/10/07 tot 30/11/07. geldig in alle Pearle winkels en enkel op glazen uit het Pearle Sharp Vision gamma. Niet cumuleerbaar met andere acties. Voor een winkel in uw buurt, surf naar www.pearle.be”.
L’annonceur a confirmé que l’action de réduction n’est valable que sur les verres Pearle Sharp Vision. Il a précisé que cet élément a été expliqué lors du choix du plaignant qui a opté pour des verres colorés gris 460 avec un plus grand diamètre vu sa grande monture et avec Cleanflex en option supplémentaire, à laquelle cette action n’est pas applicable.
Il a précisé qu’il comprend la déception du plaignant, raison pour laquelle il lui a offert la moitié de la réduction prévue en tant que geste commercial.
Il a été demandé au plaignant de confirmer qu’il avait effectivement choisi des verres autres que ceux de la gamme Pearle Sharp Vision et à défaut de communiquer la facture d’achat comme pièce probante.
Le plaignant a précisé que ce qui précède correspond à la réalité mais que les autres verres lui ont été recommandés par le vendeur.
Compte tenu de ce qui précède, ce dossier a été clôturé.
Rue Bara 175, 1070, Bruxelles, Belgique.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70