Een advertentie met als slogan “La Folie Mitsubishi” toont een wagen van het merk.
Vermelding brandstofverbruik en CO2.
De Jury heeft genoteerd dat de advertentie (in Passe-Partout Arlon nr 38)verschenen is in het formaat 230 mm x 109 mm met voor de vermeldingen inzake CO2 en brandstofverbruik een lettergrootte van 1,2 mm, hetgeen kleiner is dan de lettergrootte die voorgeschreven is door art. 5 van de Febiac code (1,5mm).
De Jury heeft genoteerd dat de advertentie (in Passe-Partout Arlon nr 39) verschenen is in het formaat 230 mm x 109 mm met voor de vermeldingen inzake CO2 en brandstofverbruik een lettergrootte van 2 mm, hetgeen groter is dan de lettergrootte die voorgeschreven is door art. 5 van de Febiac code (1,5 mm).
Gelet op wat voorafgaat, heeft de Jury aan de adverteerder verzocht om de advertentie (met te klein lettertype) niet meer te verspreiden. De Jury heeft er nota van genomen dat inmiddels de nodige rechtzettingen hebben plaatsgevonden (hetgeen reeds blijkt uit de publicatie in Passe-Partout nr.39).
Aangezien geen hoger beroep werd aangetekend, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70