J PORTUGAL RAMOS VINHOS S.A. – 16/12/2010

Beschrijving van de reclame

De advertentie met als titel “Pour le découvrir, il faut savoir choisir” toont een lachend koppel met op de voorgrond een afbeelding van een fles en een gevuld glas rode wijn van Marquês de Borba.

Tekst onderaan: Pour conquérir les palais les plus exigeants, un grand vin se doit de présenter, année après année, un équilibre et une élégance constante. Le Marquês de Borba est un vin riche, au nez intense de cassis et de mûres, subtilement souligné pa run élevage délicat en barriques de chêne. Ce vin aux tannins souples est , dés maintenant, disponible dans votre Delhaize.

Motivering van de klacht(en)

Conformiteit met Convenant inzake gedrag en reclame voor alcoholhoudende dranken.

Jurybeslissing

De Jury heeft vastgesteld dat de educatieve slogan niet werd vermeld, hetgeen strijdig is met art. 11 en de bijlage B van het Convenant inzake gedrag en reclame met betrekking tot alcoholhoudende dranken.

Gelet op wat voorafgaat, heeft de Jury aan de adverteerder verzocht om deze reclame te wijzigen door de educatieve slogan toe te voegen overeenkomstig de bovenvermelde bepalingen van het Convenant en intussen deze reclame niet meer te verspreiden.

De adverteerder heeft bevestigd dat hij de Jurybeslissing naleeft.

Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.

Adverteerder: J PORTUGAL RAMOS VINHOS S.A.
Product/Dienst: Marquês de Borba
Media: Magazine
Onderzoekscriteria: Andere
Initiatief: Consument
Categorie: Dranken
Datum afsluiting:  16/12/2010