HONDA – 06/06/2007

Beschrijving van de reclame

Een advertentie met als titel “HONDA The Power of Dreams. Alles wat we over sportiviteit weten kort en bondig samengevat”, toont een rode wagen van het merk met een rode achtergrond. Tekst onderaan : “Al met de nieuwe Civic gereden ? Nu ook in Type R www.honda-civic.be. met daaronder in kleine lettertjes: U hoeft helemaal geen records te breken om het ultrasportieve karakter van de nieuwe Civic Type R te ontdekken. Dit blijkt al uit zijn aërodynamische styling, zijn strakke ophanging en zijn potente atmosferische viercilinder 2 liter i-VTEC motor met een vermogen van zomaar 201pk. De kwaliteitsvolle, omvangrijke binnenuitrusting krijgt u er als toemaatje bovenop. De nieuwe Civic Type R : vanaf € 25.900. Er is al een Civic 1.4i vanaf € 15.900”. Vermelding van het logo van het merk en de tekst : “Geen voorrang aan veiligheid”, alsook verbruik, CO2-emissie, milieu-informatie en website.

Motivering van de klacht(en)

Conformiteit met Febiac-code

Jurybeslissing

De Jury is van oordeel dat deze reclame niet in strijd is met art. 1 van de Febiac code. Wat de vermelding van de PK in kleine lettertjes (onderaan) betreft, is de Jury van oordeel dat deze niet van aard is om door de consument gepercipieerd te worden als zijnde een verwijzing naar snelheid.

Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.

Adverteerder: HONDA
Product/Dienst: Honda Civic
Media: Magazine
Onderzoekscriteria: Andere
Initiatief: Jury
Type beslissing: Geen opmerkingen
Datum afsluiting:  06/06/2007