CENTERPARCS – 24/02/2010

Beschrijving van de reclame

Op de website van Centerparcs zijn er aanbiedingen “Krokusvakantie last minute al vanaf €299*”.

Motivering van de klacht(en)

De klager heeft op vrijdag 15/1 online een last-minute boeking+ betaling gedaan voor een verblijf in Centerparcs. Van zodra de betaling gebeurd was, kreeg de klager een melding dat de boeking goed verwerkt was, maar met verkeerde vertrekdatum. De klager heeft meteen contact opgenomen met het callcenter, waar men het probleem erkende en probeerde om de periode aan te passen. Er werd een ander verblijf voorgesteld aan een goedkopere prijs, maar er blijkt opnieuw een fout in het systeem. Er zou geen enkele boeking uit het last-minute aanbod meer mogelijk zijn, terwijl deze nog steeds op de website aangekondigd worden. Ze konden blijkbaar enkel de boeking aanpassen voor een ander verblijf voor150 euro meer dan voorzien. Opnieuw blijkt men de verkeerde periode te hebben geboekt. De klager neemt opnieuw contact op en krijgt te horen dat boeking enkel kan ongedaan gemaakt worden mits er een nieuwe boeking wordt geplaatst, maar dan wel aan catalogusprijs en zonder kortingen. Korting kan blijkbaar niet omdat het om schoolvakantieperiode gaat, maar op de website worden de kortingen tijdens de schoolvakantie in het groot aangekondigd.

Standpunt van de adverteerder

De adverteerder deelde mee dat aangezien de klager zijn klacht heeft ingetrokken, de grondslag ontbreekt voor een onderzoek.

Jurybeslissing

De Jury veronderstelt op basis van de aangeleverde informatie in het dossier dat het reclame-aanbod op zich niet foutief of misleidend is, doch dat er zich verschillende technische problemen hebben voorgedaan die aanleiding hebben gegeven tot de klacht.

De Jury heeft er nota van genomen dat het om een eenmalig incident zou gaan en heeft derhalve gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.

Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.

Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.

Adverteerder: CENTERPARCS
Product/Dienst: Last Minute
Media: Internet
Onderzoekscriteria: Eerlijkheid, Waarachtigheid
Initiatief: Consument
Type beslissing: Geen opmerkingen
Datum afsluiting:  24/02/2010