BMW – 08/10/2008

Beschrijving van de reclame

Een affiche met als slogan "BMW Série 3 Nouvelle Génération. La technologie au service du plaisir" toont een wagen van het merk.
Vermelding van educatieve slogan, brandstofverbruik en CO2.

Motivering van de klacht(en)

Met dergelijke kleine lettergrootte, zijn de vermeldingen inzake brandstofverbruik en CO2 uitstoot niet in overeenstemming met het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 betreffende de beschikbaarheid van consumenteninformatie over het brandstofverbruik en de de CO2-uitstoot bij het op de markt brengen van nieuwe personenauto’s.

Jurybeslissing

De Jury heeft genoteerd dat deze affiche verschenen is in de formaten 8m2 -20m2 – 38m2 met voor de vermeldingen inzake CO2 en brandstofverbruik de respectievelijke lettergroottes van 44mm (8m2) – 75 mm (20m2) – 106 mm (38m2) en deze derhalve conform zijn aan de voorschriften van art. 5 van de Febiac code.

Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.

Aangezien geen hoger beroep werd aangetekend, werd dit dossier afgesloten.

Adverteerder: BMW
Product/Dienst: BMW 3
Media: Affiche
Onderzoekscriteria: Wettelijkheid, Milieu
Initiatief: Consument
Type beslissing: Geen opmerkingen
Datum afsluiting:  08/10/2008