Op de website voor de adverteerder kan men onder de rubriek « WHAT : Wat moet je weten over Pay&GO » lezen dat het een voorafbetaalde en herlaadbare kaart is, « zonder contract, zonder abonnement, kortom zonder verplichtingen ».
Verder kan men bij de rubriek « Pay&Go in het buitenland » lezen dat men met de Pay&Go SIMkaart in 16 andere landen oproepen kan ontvangen en ook in een aantal landen(Duitsland, Zwiterland en Spanje) oproepen kan voeren, waarna de volgende zin volgt : « Maar binnenkort komen hier zeker nog andere landen bij ».
De adverteerder liet gelden dat de slogan « Pay&Go en je bent vertrokken » het gemak van dit kaartsysteem benadrukt. De consument dient enkel een kaart te kopen en kan vervolgens bellen zonder dat hij een contract of abonnement moet afsluiten. De adverteerder benadrukte tevens dat wat het bellen in het buitenland aangaat, men op de huidige webpage kan lezen in welke landen de pay&go klant zelf kan bellen of gebeld kan worden, waaronder ook in Nederland.
Na onderzoek was de Jury van oordeel dat de beweringen op de website die het voorwerp uitmaken van de klacht, niet in strijd zijn met de toepasselijke wettelijke en zelfdisciplinaire bepalingen en heeft gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70