Reclame-inlassing in Passe-Partout voor Hyundai.
Geen antwoord
De Jury heeft vastgesteld dat de reclame verwijst naar 3 modellen (2 modellen met specifieke prijsvermelding: i20STC, 3-deurs, 1,2 Lounge + i20STC, 3-deurs 1,4CRDi Lounge - en het getoond model zonder prijsaanduiding: i20 1,6 CRDi Style 5-deurs, waarvan geen automatische versie bestaat) en vermeldt de vork (officiële CO2-uitstoot + brandstofverbruik) tussen het laagste en het hoogste model in kwestie, wat conform is met de bijlage IV van het Koninklijk Besluit van 05/09/2001 en met het art. 5 van de Febiac code.
Daarentegen heeft de Jury vastgesteld dat de lettergrootte van de vermeldingen inzake CO2-uitstoot en brandstofverbruik (1mm) kleiner is dan hetgeen terzake voorgeschreven is door art. 5 van de Febiac code (1,5 mm). Deze advertenties zijn derhalve strijdig met het K.B. van 05/09/2001 en met de Febiac code.
De Jury heeft aan de adverteerder verzocht om deze advertenties te wijzigen door ze in overeenstemming te brengen met het K.B van 05/09/2001 en art 5 van de Febiac code en intussen deze reclame niet meer te verspreiden.
De adverteerder heeft bevestigd dat hij de Jurybeslissing zal naleven.
Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70