Met als titel « Inutile de jouer à cache-cache* » toont de advertentie een woonkamer waar een vrouw in gebloemde onderbroek op haar knieën zit met haar zitvlak omhoog en die zwarte schoenen draagt met hakken. Baseline : « *Car nous allons vous aider à faire progresser votre marketing e-mail. Surfez sur octopush.be et découvrez les possibilités et les avantages d'une solution puissante et conviviale qui donnera un fameux coup de pouce à votre campagne marketing », waaronder de coördinaten, het e-mail adres en de website van de firma meegedeeld worden.
De adverteerder liet gelden dat hij betreurde dat de advertentie de klager tegen de borst stootte omdat hij deze vooraf uitvoerig getest heeft bij mannen en vrouwen en de vrouwen in de testgroep geen aanstoot namen aan deze advertentie. Hij stelde zich te willen excuseren bij eenieder die zich beledigd voelde door deze reclame.
De Jury was van oordeel dat er geen verband bestaat tussen de afbeelding en de aangeprezen producten of diensten. Daar dergelijke vorm van communicatie negatieve reacties kan uitlokken ten nadele van de reclame, heeft de Jury gemeend een advies van streng voorbehoud te moeten formuleren overeenkomstig art. 4 van haar reglement.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70