Een gratis postkaartje toont op de ene zijde de foto van een jongeman met als hoofding, in grote letters, “Verdwenen” en onderaan “Pieter Dekorte – 23 jaar – 1,80 m – kaal – bruine ogen”. Op de andere zijde is vermeld “Nescafé biedt U een jaar gratis naar de bioscoop aan. Verdwijn net zoals Pieter Dekorte in de donkere bioscoopzalen”. Bij aankoop van een product van het merk wordt een kans geboden om deze prijs te winnen, door deel te nemen aan een toegelaten tombola.
De adverteerder liet weten dat de reclame op eigen initiatief werd stopgezet midden oktober.
Hoewel het de afbeelding van een volwassene betreft, deed de Jury de aanbeveling in de toekomst de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen aangezien het gebruik van een dergelijk thema in reclame negatieve reacties kan uitlokken bij het publiek.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70