Met als titel “Feeling tuindagen” nodigt de advertentie uit om een planten- en tuindecoratiebeurs te bezoeken, die plaatsheeft in het park van een kasteel. De data en openingsuren zijn vermeld.
De adverteerder liet weten dat in Feeling uitvoerige informatie over het evenement, inclusief de inkomprijs, werd verstrekt, dat het grote publiek weet dat bezoek aan beurzen niet gratis is, nog nooit een klacht werd ontvangen en het gebruik van de parking facultatief was.
De Jury was van oordeel dat het vermelden van de betalende inkom (niet gratis) noodzakelijk is in advertenties voor evenementen waarvan de consument zou kunnen denken dat zij georganiseerd en gesponsord zijn door een adverteerder en gratis worden aangeboden.
De adverteerder liet weten dat hij in de toekomst in de reclame melding zal proberen te maken van de niet vrije toegang, zonder evenwel de nadruk te leggen op de prijs.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70