Een TV-spot toont een jongeman die zich met het product inzeept in de douche. Vervolgens ziet men deze jongeman op consultatie bij een jonge vrouwelijke dokter die hem onderzoekt met haar stethoscoop. Ze gooit haar stethoscoop in de prullenmand en luistert met haar oor aan zijn borstkas en begint strelende bewegingen te maken. De mond van de jongeman valt open. Voice over : “Contact. The Axe Showergel”, waarna het product getoond wordt.
De adverteerder liet gelden dat hij in zijn communicatie reeds enkele jaren gebruik maakt van het thema verleiding en meestal een gelijkaardig patroon wordt gebruikt, namelijk na het gebruik van het product geniet de persoon van een verhoogde aantrekkingskracht op zijn omgeving. Hij benadrukte tevens dat de spots steeds een dosis fantasie en humor bevatten en een beroep doen op de verbeelding van de kijker, hetgeen volgens hem eerder een blijk van respect dan een gebrek aan respect impliceert.
Bij gebrek aan inbreuken op wettelijke en/of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70