DAIMLER CHRYSLER – 11/06/2008

Beschrijving van de reclame

Een advertentie met als titel “De nieuwe Dodge Journey. Word vader. Blijf vent.” toont een wagen van het merk.

Tekst : “Lanceringsweekend 14 en 15 juni” www.dodgebabyonboard.be (+ logo).
Breid je gezin uit op de achterbank van de nieuwe Dodge Journey tijdens de Dodge Baby On Board Days op 14 en 15 juni. Wie 9 maanden later bevalt, maakt kans om een Dodge Journey te winnen. Meer info bij uw Dodge Concessiehouder”

Onderaan, educatieve slogan en vermeldingen betreffende het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.

Motivering van de klacht(en)

Deze campagne is van slechte smaak.

Jurybeslissing

De Jury heeft vastgesteld dat deze reclame op duidelijke ludieke en humoristische wijze werd gerealiseerd. Zij is van oordeel dat binnen deze context deze reclame niet van aard is om letterlijk opgevalt te worden of om de meerderheid van het publiek te choqueren of te beledigen.

Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.

Adverteerder: DAIMLER CHRYSLER
Product/Dienst: Dodge Journey
Onderzoekscriteria: Fatsoen en goede smaak
Type beslissing: Geen opmerkingen
Datum afsluiting:  11/06/2008