Tekst reclame: “Ontdek hoe voordelig uw Center Parcs verblijf kan zijn.
Boekt u vóór 10 februari 2008 een verblijf met aankomst tussen 25 januari en 2 juni 2008. Dan ontvangt u:
- € 100 korting op een weekend-, week- of midweekverblijf.
Boekt u vóór 10 februari 2008 een verblijf met aankomst tussen 6 juni en 22 september 2008. Dan ontvangt u:
- € 50 korting op een weekend-, week- of midweekverblijf;
- uw First Minute Deal: een extra combinatie korting die kan oplopen tot 35%.
Let op: kijk voor beschikbare data en parken bij de voorwaarden.
Kinderen tot en met 8 jaar eten gratis mee in onze restaurants! Uit eten gaan was nog nooit zo leuk!
Overtuigd? Boek nu!”
De adverteerder stelde dat de klager een terechte klacht uitte. De tekst op de website van de adverteerder omtrent deze kortingsactie was inderdaad niet duidelijk, zodat hij deze inmiddels heeft aangepast.
De adverteerder deelde mee dat hij contact met de klager zal opnemen om hem de beloofde korting van EUR 50 alsnog aan te bieden. Daarbovenop zal aan de klager EUR 50 extra korting worden aangeboden, aangezien de betreffende korting binnenkort verhoogd zal worden naar EUR 100.
De Jury heeft vastgesteld dat de klacht inderdaad terecht was. Gelet op art. 3 en 5 van de code van de Internationale Kamer van Koophandel, alsook art. 94/6 zoals ingevoegd door de wet van 5 juni 2007 tot wijziging van de WHPC heeft de Jury aan de adverteerder verzocht om hier in de toekomst aandachtig voor te zijn zodat dergelijke misverstanden kunnen vermeden worden.
De Jury heeft er nota van genomen dat de adverteerder het aanbod op zijn website inmiddels gewijzigd heeft en dat hij de klager de beloofde korting, alsook de extra korting (daar korting inmiddels verhoogd werd) zal aanbieden.
Gelet op wat voorafgaat en aangezien geen hoger beroep werd aangetekend, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70