RECTAVIT - 08/11/2000

Adverteerder: 
RECTAVIT
Product/Dienst: 
Supernet
Media: 
Andere media
Onderzoekscriteria: 
Milieu
Initiatief: 
Socio-culturele vereniging
Categorie: 
Onderhoud/Doe het zelf
Type beslissing: 
Beslissing tot wijziging of stopzetting
Datum afsluiting: 
woensdag, 8 november 2000
Beschrijving van de reclame

Een folder vermeldt onder de hoofding “Supernet dagelijks onderhoud” : “milieuvriendelijke parketopfrisser”.

Motivering van de klacht(en)

De vermelding wordt beschouwd als strijdig met de milieu-reclamecode (art. 1 en 7) want het betreft een absolute term zonder uitleg en zelfs wanneer getracht werd de schadelijke milieueffecten zoveel mogelijk te beperken, blijft men een schadelijke invloed uitoefenen op het milieu.

Jurybeslissing

Bij gebrek aan bewijsvoering, heeft de Jury de aanbeveling gedaan de absolute term weg te laten. De adverteerder heeft daarop gunstig gereageerd en zal bij de eerstvolgende herdruk de folder aanpassen. De stock van de huidige folder is opgebruikt en daar waar mogelijk is zal bij de klanten de resterende folders verwijderd worden.