MASTER FOODS - 22/12/1999

Adverteerder: 
MASTER FOODS
Product/Dienst: 
Twix
Media: 
TV
Onderzoekscriteria: 
Fatsoen en goede smaak
Initiatief: 
Consument
Categorie: 
Voedingsmiddelen
Type beslissing: 
Geen opmerkingen
Datum afsluiting: 
woensdag, 22 december 1999
Beschrijving van de reclame

Een TV-spot verwijst naar een actiefilm en de held die daarin de hoofdrol speelt. Op een humoristische manier werden verschillende scènes getoond waarin de held een explosie trotseert, tegenover verschillende “vijanden” komt te staan en omringd wordt door vrouwen met de eindslogan : “No twix. No break”.

Motivering van de klacht(en)

De reclame wordt beschouwd als van slechte smaak en gewelddadig. De situatie in de maatschappij is niet verbazend wanneer agressiviteit op een dergelijke gratuite en ongepaste wijze wordt voorgesteld.

Jurybeslissing

De Jury was van oordeel dat de spot geen overdreven gewelddadige scènes bevat. Rekening houdend met het humoristisch karakter van de parodie op een actiefilm en de quasi afwezigheid van fysieke geweldpleging, heeft zij geen opmerking geformuleerd.