LE STUDIO - 16/03/2000

Adverteerder: 
LE STUDIO
Product/Dienst: 
Verzorgingsinstituut
Media: 
Andere media
Onderzoekscriteria: 
Fatsoen en goede smaak
Afbeelding van de mens/ menselijke waardigheid
Initiatief: 
Consument
Categorie: 
Handel/distributie
Type beslissing: 
Geen opmerkingen
Datum afsluiting: 
donderdag, 16 maart 2000
Beschrijving van de reclame

Een reclamepostkaartje toont een bijzonder zwaarlijvige vrouw in bikini en vermeldt : “Het spijt ons maar we kunnen niet altijd mirakels doen !”.

Motivering van de klacht(en)

Verzoek om de verspreiding van de reclame te stoppen.

Jurybeslissing

Gelet op het karikaturaal en humoristisch aspect van de reclame in kwestie, wat typisch is voor de stijl van de Boomerang-postkaarten, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.