HANS PRIJSOPTIEK - 14/06/1999

Adverteerder: 
HANS PRIJSOPTIEK
Product/Dienst: 
Hans Anders Optiek/Zonnebrillen
Media: 
Radio
Onderzoekscriteria: 
Eerlijkheid
Waarachtigheid
Initiatief: 
Consument
Categorie: 
Persoonlijke voorwerpen, juwelen
Type beslissing: 
Beslissing tot wijziging of stopzetting
Datum afsluiting: 
maandag, 14 juni 1999
Beschrijving van de reclame

Een radiospot biedt een zonnebril aan tegen de prijs van 995 Fr of voor glazen met een UV filter voor 1.995 Fr.

Motivering van de klacht(en)

De reclame wordt beschouwd als bedrieglijk, aangezien de reclameboodschap geen voorwaarden aan het aanbod verbindt, doch ter gelegenheid van de aankoop van een bril werd meegedeeld dat de glazen te sterk waren om van het aanbod te kunnen genieten.

Standpunt van de adverteerder

De adverteerder liet weten dat de spot niet voorzien was van de uiting “informeer naar de voorwaarden” en de klager heeft voldoening gekregen overeenkomstig het aanbod. De radiospot zal niet meer worden verspreid.