De klager stelt zich vragen bij het nut van het feit dat deze vrouw haar beha uitdoet in deze reclame.
De Jury heeft deze reclame onderzocht op basis van de artikels 4 en 6 van haar reglement (zie www.jep.be, rubriek “Extra info – Juryreglement”) die voorzien dat in geval van onontvankelijkheid, manifeste inbreuken of manifest gebrek aan inbreuken, de adverteerder niet wordt uitgenodigd zijn standpunt over te maken.
De Jury heeft vastgesteld dat de TV-spot een jonge vrouw toont die zich comfortabel voor de TV installeert, onder haar trui haar beha uitdoet en vervolgens een tas van het gepromote product neemt.
Volgens de Jury toont de reclame aldus een moment uit het dagelijks leven waarbij de vrouw tijd voor zichzelf neemt om de slogan “Un petit moment pour soi, ça, ça vaut bien un Cécémel” te illustreren.
De Jury is van mening dat de handeling van de vrouw die haar beha uitdoet niet choquerend of provocerend is, maar enkel bedoeld is om te tonen dat ze het zich gemakkelijk maakt om TV te kijken en dit met een humoristische noot met het beeld van de vrouw die lacht als ze ziet dat haar beha op haar hond is beland.
De Jury is derhalve van oordeel dat de reclame niet in strijd is met de JEP Regels inzake de afbeelding van de mens.
Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren op dit punt.
Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.