DILLS - 05/05/2004

Adverteerder: 
DILLS
Product/Dienst: 
Dills digestive mints
Media: 
Magazine
Onderzoekscriteria: 
Fatsoen en goede smaak
Initiatief: 
Consument
Categorie: 
Voedingsmiddelen
Type beslissing: 
Geen opmerkingen
Datum afsluiting: 
woensdag, 5 mei 2004
Beschrijving van de reclame

Met als titel : « Hebben de koteletjes van mijn mama gesmaakt ? », toont de advertentie de voorkant van een varkentje. De tekst stelt de verfrissende muntjes voor die kruiden en vruchten bevatten die gekend zijn voor hun digestieve eigenschappen.

Motivering van de klacht(en)

De reclame is onfatsoenlijk en choquerend.

Jurybeslissing

De Jury kan begrijpen dat dergelijke reclame tegen de borst kan stoten van sommige personen om bepaalde persoonlijke redenen die te maken hebben met hun subjectieve appreciatie ervan. Bij gebrek aan inbreuk op principes van de reclame-ethiek of op de wetgeving, heeft zij echter gemeend geen opmerking te moeten formuleren.