De klager vindt de hoeveelheid cadeaus die in de reclame voorkomen echt schandalig en overmatig. Volgens hem is dit niet realistisch en jammer voor ouders en kinderen in gezinnen met weinig middelen.
/
De Jury heeft kennis genomen van de TV-spot in kwestie en van de klacht die daarop betrekking heeft.
Zij heeft vastgesteld dat twee scènes van de spot een gezin in beeld brengen bij een niet-onaanzienlijke hoeveelheid pakjes.
De Jury is echter van mening dat de reclame in het midden laat voor hoeveel personen deze pakjes bestemd zijn en wat (de financiële waarde van) hun inhoud is.
Zij is bovendien van mening dat de hoofdboodschap van de reclame geen betrekking heeft op de in de betrokken scènes terloops in beeld gebrachte hoeveelheid pakjes en in deze met name geen norm naar voor schuift of onrealistische verwachtingen creëert.
De Jury is derhalve van oordeel dat de reclame niet getuigt van een gebrek aan behoorlijk maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef in hoofde van de adverteerder op dit punt.
Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury derhalve gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren op dit punt.
Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.