BELGACOM - 22/03/2001

Adverteerder: 
BELGACOM
Product/Dienst: 
Proxi Time
Media: 
Internet
Onderzoekscriteria: 
Eerlijkheid
Waarachtigheid
Initiatief: 
Consument
Categorie: 
Informatica en telecom
Type beslissing: 
Beslissing tot wijziging of stopzetting
Datum afsluiting: 
donderdag, 22 maart 2001
Beschrijving van de reclame

Op de Internet-site van de adverteerder vermeldt een banner “ProxiTime : 3 maanden lang, elke maand 300 BEF* extra belkrediet”. De tekst preciseert dat het aanbod geldig is tijdens een bepaalde periode bij elke intekening op een contract van 12 maanden aan het ProxiTime tarief en geeft uitleg over het aanbod.

Motivering van de klacht(en)

De reclame is onduidelijk over het feit dat de promotie enkel geldig is voor nieuwe klanten of Proximusklanten die een nieuw nummer op ProxiTime laten activeren en niet voor Proximusklanten die van Proxifun naar ProxiTime willen overschakelen.

Standpunt van de adverteerder

De adverteerder heeft de uitleg over de voorwaarden en modaliteiten van een ProxiTime abonnement meegedeeld en liet gelden dat de promotie enkel geldig is bij intekening op een contract van 12 maanden aan het Proxi tarief en dat deze intekening inhoudt dat de klant een nieuw telefoonnummer zal hebben.

Jurybeslissing

Na onderzoek was de Jury de mening toegedaan dat de reclame duidelijker zou worden door te vermelden “… bij elke intekening op een nieuw contract van 12 maanden…” en heeft aan de adverteerder de aanbeveling gedaan haar toekomstige reclame in die zin aan te passen. De adverteerder liet weten dat hij de tekst met betrekking tot toekomstige ProxiTime promoties zal wijzigen overeenkomstig de aanbeveling van de Jury.