Het Communicatie Centrum vzw (vroeger de Raad voor de Reclame), opgericht in 1967, is de professionele organisatie die de verschillende communicatieberoepen verenigt, zelf vertegenwoordigd door hun respectieve verenigingen, namelijk de UBA, de ACC, VIA, Lapresse.be, VNM, WE MEDIA en de AEA.

Sinds 1974 en dankzij de steun van de gehele sector, besteedt het Communicatie Centrum een groot deel van zijn middelen aan de JEP, een onafhankelijk en paritair samengesteld orgaan (de helft van de leden is afkomstig uit de reclamesector en de andere helft uit de burgermaatschappij).

NIEUWS / PERSBERICHTEN

JAARVERSLAGEN

ONZE VISIE

Wij geloven dat commerciële communicatie waardevol is voor mens en maatschappij en in het bijzonder voor merken.

ONZE MISSIE

Wij brengen iedereen uit het Belgische ecosysteem samen om vertrouwen te creëren in commerciële communicatie en te zorgen dat door zelfregulering verantwoorde reclame gemaakt wordt die de betrouwbaarheid van reclame waarborgt.

Onze activiteiten :

1. Samenbrengen van het hele ecosysteem
2. Promoten van de kracht van commerciële communicatie
3. Schrijven van zelfregulerende regels
4. Organiseren van het onafhankelijk toezicht daarop

ONZE WAARDEN

• Transparant
• Open
• Eerlijk
• Respectvol
• Volwassen

ONZE STRATEGIE

ONZE LEDEN

De effectieve leden van het Communicatie Centrum zijn de volgende :

-United Brands Association (UBA),
-Association of Communication Companies (ACC),
-Belgian News Media (Vlaamse Nieuwsmedia en La Presse.be),
-WE MEDIA,
-Associatie van Exploitanten van Aanplakborden (AEA),
-VIA,
-Belgian Association of Marketing (BAM)

De steunende leden van het Communicatie Centrum zijn de volgende :

– Bpost,
– UMA,
-de reclamebureaus (niet leden van ACC) (A2 COM, AB COMMUNICATIONS NV, AGENCE KAMELEON SPRL, ALL COLORS OF COMMUNICATION BVBA, CHRIS COMMUNICATIONS SA, DE BIE RECLAMEREGIE EN ADVIESBUREAU, DE WITTE & CO BVBA, EMJE ONTWERPSTUDIO, GBL COMMUNICATIONS, IMAGE & COMMUNICATION, IMAPRO REALISATIONS, IMMAGIN.BE, IMPULS BVBA, KARMA, LIKE A VIRGIN NV, MASTERS COMMUNICATION BVBA, NEW IMPACT NV, SIRFISH, SANZA, SCHAFRANSKI & PARTNERS NV, TAM TAM COMMUNICATION, THE CREW NV, VANDEKERCKHOVE, DEVOS & CO NV, VILLA RICARDO, OMNI PUBLI, COLORWORD, AD ! FUNDUM, AROMA COMMUNICATIE BVBA, OPUS COMMUNICATION, OUTSOURCE MARKETING EN COMMUNICATION, IXXI BVBA, WILDA NV, FLEXVISION SPRL, SO RARE SPRL, TEST IT PRODUCTIONS SRL).

ONs team

Het Communicatie Centrum/ JEP – TEAM :

Wout Dockx
Interim manager van het Communicatie Centrum.

Bart DU LAING
Secretaris van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame. Hij beheert de dossiers van de JEP en onderhoudt de contacten met de European Advertising Standards Alliance (EASA) en het International Council on Ad Self-Regulation (ICAS) (waarvan de JEP lid is).

Priscilla MOENS
Adjunct-secretaris van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame. Ze verzekert de behandeling van de dossiers van de JEP.

Nele VAN BAEKEL
Assistente. Ze neemt het administratieve beheer van de dossiers van de JEP en het Communicatie Centrum op zich.

HET DIRECTIECOMITE VAN HET COMMUNICATIE CENTRUM:

Wout DOCKX (Interim Voorzitter en bestuurder)
Harry DEMEY (Vicevoorzitter en bestuurder)
Luc SUYKENS (Vicevoorzitter en bestuurder)
Koen VAN IMPE  (Bestuurder)

DE RAAD VAN BESTUUR VAN HET COMMUNICATIE CENTRUM:

Wout DOCKX (VIA) – Interim Voorzitter;
Harry DEMEY (ACC) – Vicevoorzitter;
Luc SUYKENS (UBA) – Vicevoorzitter;
Peter BLOMME (VNM/LAPRESSE.be);
Laurence WAEGEMANS (AEA);
NATHALIE MESKENS (WEMEDIA)
Koen VAN IMPE (BAM)