In een radiospot hoort men een vrouwenstem die zegt : “Ik heb Frans laten zitten. Veel te jaloers. Tja, met mijn UGC Unlimited kaart zie ik ‘s morgens Leonardo, ‘s middags Antonio en ‘s avonds Brad. En al die anderen. Waar ik wil, wanneer ik wil en hoe vaak ik wil”. Mannenstem : “UGC Unlimited de eerste abonnementskaart voor de bioscoop. Meer info in uw UGC cinema of op ugc.be”. Vrouwenstem : “Abonneer U, nu”.
De adverteerder liet gelden dat deze campagne verwijst naar de bioscoopwereld die onbeperkt toegankelijk werd gemaakt dankzij de UGC Unlimited kaart. Hij heeft benadrukt dat deze allegorie, die op een humoristische toon gebracht wordt, niet bedoeld is om een norm op te leggen, maar wel om de mogelijkheid die aan een abonnee geboden wordt om zo vaak als hij wil bioscoopvoorstellingen bij te wonen in de verf te zetten. De jaloezie wordt opgewekt door de tijdsduur die het fictieve personage besteedt aan bioscoop, eerder dan door de verzonnen relatie met de genoemde acteurs.
De Jury was van oordeel dat gelet op het duidelijk overdreven en humoristische/karikaturale karakter van de spot deze niet van aard is afbreuk te doen aan affectieve of sociale waarden. Zij heeft derhalve gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70