De advertentie vermeldt “- de CO2”, “+ de conditions”, toont vier auto’s van Fiat en vermeldt vervolgens “conditions prolongées jusqu’au 28 février”. Onderaan, in kleine letters: “Offres uniquement valables dans le réseau participant, réservées aux particuliers, valable jusqu’au 31/01/2011”.
De adverteerder deelde mee dat de fout bij de importeur ligt. De advertenties werden herwerkt voor de maand februari en het reclamebureau is vergeten van de geldigheidsdata te veranderen.
De adverteerder deelde eveneens mee dat de advertentie gecorrigeerd werd van zodra hij hierover geïnformeerd was.
De Jury heeft vastgesteld dat de advertentie vier auto’s van Fiat toont en in grote letters vermeldt « conditions prolongées jusqu’au 28 février », datum die niet overeenkomt met de datum die in kleine letters vermeld wordt onderaan de advertentie: “Offres uniquement valables dans le réseau participant, réservées aux particuliers, valable jusqu’au 31/01/2011”.
Op basis van het schrijven van de adverteerder heeft de Jury genoteerd dat het om een fout gaat.
De Jury is van mening dat deze advertentie niet van aard is om de consument te misleiden met betrekking tot de voorwaarden van het aanbod omdat de vermelding in grote letters, die de aandacht trekt van de consument, een juiste datum vermeldt.
Rekening houdend met wat voorafgaat en bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.
De Jury heeft genoteerd dat de adverteerder de advertentie gecorrigeerd heeft van zodra hij geïnformeerd was over de fout.
Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70