In de gepersonaliseerde folder wordt aan de klant meegedeeld dat hij over 15.823 punten beschikt en dat hij daarmee bepaalde gsm’s kan bestellen.
De adverteerder heeft meegedeeld dat een technisch probleem aan de oorsprong van de klacht ligt.
Belgacom wenst zich bij de betrokken klant te verontschuldigen voor het veroorzaakte ongemak en stelt de volgende regeling voor: de klant wenste een Samsung Star te bestellen (= 10.200 punten + € 50). Hij stelt voor de betrokken klant 3000 bonuspunten toe te kennen, waardoor hij zonder bijkomende kosten over de gsm kan beschikken.
De Jury heeft vastgesteld dat de gepersonaliseerde folder aankondigt dat de klager over 15.823 punten beschikt waarmee hij kan kiezen uit verschillende GSM modellen, waaronder de Samsung Star Txt wifi (optie 1:18.500 punten / optie 2:10.200 punten +50€).
De Jury heeft ingevolge het schrijven van de klager genoteerd dat hij de Samsung Star Txt wifi bestelde, maar dat hem vervolgens meegedeeld werd dat hij over geen punten beschikt.
Naar aanleiding van het schrijven van de adverteerder heeft de Jury genoteerd dat een technisch probleem aan de oorsprong van de klacht ligt en dat er een regeling getroffen is. De adverteerder heeft aan de klager bonuspunten toegekend waardoor hij over de GSM kan beschikken zonder bijkomende kosten.
Op basis van wat voorafgaat, heeft de Jury vastgesteld dat de inhoud van de reclame (aankondiging aantal punten) correct was en de adverteerder de nodige maatregelen genomen heeft om het technisch probleem bij de bestelling op te lossen. De Jury is derhalve van oordeel dat de reclame in kwestie niet van aard is om de consument te misleiden.
Bij gebreke aan inbreuken op wettelijke of zelfdisciplinaire bepalingen, heeft de Jury gemeend geen opmerkingen te moeten formuleren.
Aangezien geen hoger beroep werd ingesteld, werd dit dossier afgesloten.
Barastraat 175, 1070, Brussel, Belgie.
E-mail: info@jep.be
Tel: +32 2 502 70 70